Використання віршів на уроках образотворчого мистецтва (Завантажити)
ГРАФІКА
Завдання. Свідомий вибір ліній та їхніх напрямків для створення певних образів: «сосновий ліс», «річка в горах»
Лінії вгору стрімко знялись
І трохи в сторони розійшлись.
Що це нагадує? Ну ж, подивись –
Стовбури сосен здіймаються коротенькі штришки –
Це зелененькі сосен гілочки.
А на найбільшій сосні бачиш коло:
Хто там живе? Нумо, гляньмо довкола –
Он з-за сосни визира хвіст руденький:
То, мабуть, білочка збира опеньки.
Далі за соснами зоране поле –
Ген аж до обрію простяглось
З ліній прямих і довгих, неозоре –
Не видно, де скінчилось, а де почалось…
А далі за полем гори синіють
З ліній похилих, вони наче мріють,
А над вершинами хмари біліють.
А поміж соснами стрімким потічком
Тече, звиваючись, маленька річка.
Хвилясті лінії їй до вподоби –
Намалювати все це ти спробуй.
Передавання фактури за допомогою графічних засобів.
Хто в озері живе на дні?
Хто в озері живе на дні?
Назвать нескладно це мені:
Це рибки, раки, слимаки –
Робота є на всі смаки.
Кружечок – хатка слимака,
Овальчик – тулуб щупака,
Трикутники – то плавники
І хвостики. Ми залюбки
Шукаєм складові частинки,
Єднаєм їх – і на папері
З’явились річкові тваринки.
Із крапочок – пісок на дні,
А із кружків – каміння.
Примінимо ми на уроці
Усі свої уміння.
І хвилі в озері є теж –
Вони з хвилястих ліній.
Ці лінії довгі, без меж,
І мають колір синій.
Завдання. З’ясувати зміст поняття тонового контрасту як засобу виразного зображення, визначити його значення в образотворчому мистецтві.
Чорна ніч – білі зорі зазирають у вікно,
Телевізор показує чорно-біле кіно.
Білий колір – це день, ну а чорний – це ніч,
Це простіш від простого, тут нема протиріч.
Кольори протилежні звем контрасними ми:
Білий кінь в темнім лузі, білий колір зими –
Снігове біле пір’я чорну землю вкриває…
Білий – чорному ворог, та як гарно буває,
Як вони поєднаються в дивні узори
І до нас усміхнуться в світлі місяця зорі,
І на чорному небі в час нічний проліта
Біла-біла комета, розпустивши хвоста.
Кольори протилежності спробуєм подружити –
Чорно-білу картинку можемо ми створити.
І тоді на папері у контрастному сяйві
Нам відчиняться двері у світи незвичайні.
Завдання. Що таке тон, насиченість кольору.
Натюрморт з двох предметів, різних за тоновими забарвленнями (техніка гризайль). Світло як вияв форми предметів.
Із віконця ллється світло,
В нього є своя турбота,
Бо без нього ми не можем
Розпочать свою роботу.
Ми малюємо з натури,
Отже, знаємо напевно:
Де вікно – там буде світло,
А де двері – звісно, темно.
А ще у кольора є тон.
Буває він ледь-ледь помітним:
В такому випадку це тон
Ми називаєм, друже, світлим.
Коли ж на пензлик побільше фарби й менш води,
Ти тон насиченим назвеш,
Та будь уважним, бо завжди
Тон кольору повинен бути
Яскравим й чистим, і про це
Старайся, друже, не забути!
|