Заступник директора з виховної роботи
Неділя, 19.05.2024, 05:28
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [3]

Пошук

Вхід на сайт

Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Мої файли

    Міжпредметні зв’язки на уроках образотворчого мистецтва
    07.12.2016, 19:54

    У молодшому шкільному віці посилюється взаємовплив мислення та уяви, цих необхідних компонентів творчості. Розум і почуття взаємоповязані. Певні почуття підсилюють активність пізнавальних процесів, деякі можуть їх гальмувати. Тому необхідно дбати про позитивні емоції, такі як здивування, зацікавленість, захоплення, радість від розв’язання складного та від знаходження раціонального способу. Позитивні емоції і почуття можна розкрити перед дітьми реалізацією на уроці міжпредметних зв’язків.

    В останні десятиліття значно актуалізувалися інтегративні тенденції не тільки в науці, культурі, мистецтві, а й в освіті. Інтеграція як процес створення цілісної і багатомірної картини світу сьогодні набуває статусу одного з провідних методологічних і дидактичних принципів, адже вона ізоморфно відображає тотальну якість постмодерністського інформаційного суспільства.

    В умовах інтегрованого навчання ефективніше відбувається взаємопроникнення й систематизація знань учнів, становлення у них цілісної та багатомірної картини світу, розвиток творчих здібностей і гнучкого мислення

    Інтегровані (міжпредметні) уроки проводяться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках та відповідних навчальних предметах .Це уроки інтегрованих зв’язків декількох предметів. Інтеграція предметів і видів діяльності допомагає дітям сприйняти з різних боків явища, поняття, що вивчаються, досягти цілісності знань.

    Такі уроки дають можливість сформувати і яскравіше уявити навколишнє, взаємозв’язки і явища. Основний акцент ставиться не стільки на засвоєння певних знань, скільки на розвиток освітнього мислення. Структура таких уроків відрізняється чіткістю, компактністю, стислістю, логічною взаємообумовленістю навчального матеріалу на кожному етапі уроку, великою інформованістю, об’ємністю матеріалу. Інтегровані уроки передбачають обов’язковий розвиток творчої активності учнів, перевантаження за рахунок переключення на різноманітні види діяльності; підвищують пізнавальний інтерес, сприяють розвитку у школярів мислення, уваги, пам’яті, мовлення, уяви.

    Інтегровані уроки сприяють:

    • більш повному осмисленню учнями навчального матеріалу, різні аспекти якого не можуть бути розкриті засобами якогось одного навчального предмета;
    • формуванню умінь переносити знання з однієї галузі науки чи мистецтва в іншу;
    • стимулюванню аналітико-синтетичної діяльності учнів, розвитку потреби в системному підході до об’єкта пізнання, аналізі та порівнянні процесів та явищ;
    • розвитку творчих здібностей учнів, уяви, фантазії, образного мислення, інтелекту та емоційної сфери.

    Жоден предмет не потребує так міжпредметних зв’язків, як образотворче мистецтво. Не можна почати знайомство з батальним жанром чи історичним, знайомство з картинами, де зображені батальні та історичні сцени, не відтворивши в класі ту історичну атмосферу, під час якої створювався цей сюжет картини. І в цьому мені допомагає музика, історія, література, географія.

    Майже кожен урок образотворчого мистецтва – це інтегрований урок, на якому використовуються матеріали таких предметів, як музичне мистецтво (музичні твори композиторів), українське читання, українська і зарубіжна літератури (вірші, легенди, оповідання, казки), природознавство, біологія, зоологія, географія (зображення тварин, дерев, кущів, зображення тварин, птахів, природні зони), історія (відтворення історичних подій, баталій), трудове навчання (робота з ножицями, папером, вишивка, гончарство), математика, геометрія (зображення геометричних фігур, вивчення законів перспективи), Я і Україна (в молодших класах).

    Існують методичні умови реалізації міжпредметних зв’язків і перше це – підготовка вчителя до роботи, що включає ознайомлення з програмами інших навчальних предметів. Адже необхідно знати, з чим учні вже познайомилися, який програмовий матеріал вивчили, щоб цю інформацію використати на уроці образотворчого мистецтва.

    Друга важлива умова реалізації міжпредметних зв’язків це – використання системи дій, які стимулюють учнів використовувати знання, набуті на інших предметах. Необхідно систематично використовувати міжпредметні зв’язки, які побуджують учнів шукати відповіді в інших предметах; створювати проблемні міжпредметні ситуації, які потребують переносу і узагальненню знань, які засвоїли на інших предметах; заохочення і похвала за використання цих знань. Це дає змогу учневі ще краще засвоїти матеріал.

     (Завантажити роботу

    Категорія: Мої файли | Додав: Юнландія
    Переглядів: 457 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Copyright MyCorp © 2024
    uCoz